Inspiratie en Idee: video mapping face

Om te ontdekken wat zijn de mogelijkheden op gebied van interactie? Doe ik resource in de mogelijkheden en grenzen op gebied van techniek. (Voor RESEARCH CYCLE – 10 OKT 2017, Onderzoek methodologie 1)

Inspiratie: Op je gezicht animatie laten afspelen.

 

Idee: over op je gezicht Project mapping

Op het gezicht van het publiek word project mapping afgespeeld. Zo is het publiek onderdeel van de performers/’experience’. Op de vloer staat met voetafdrukken aan gegeven waar ze kunnen staan. Als ze er gaan staan word hun gezicht herkent door de computer, op hun gezicht worden dan emoties afgespeeld door project mapping.

Stel je kunt het gezicht als buitenstaande publiek niet goed zien of er is maar 1 persoon  die geproject mapt word. Dan kun je dit met spiegels oplossen. De spiegels vergroten namelijk het zicht voor het buitenstaande publiek en als je alleen bent hun je zien wat er gebeurt op je gezicht. Kwa beeld lijkt mij het mooist als in de ruimte de mensen met geprojecteerde gezichten in een kringsatan. Zo is het niet alleen een hele beleving voor het buitenstaande publiek maar ook voor de mensen die onderdeel zijn van de performes.

Unknown-1.jpeg

2 thoughts on “Inspiratie en Idee: video mapping face

  1. Als je op de plek staat doe je een koptelefoon op en die geeft instructies.

    Stem vrouw neutraal:
    “Doe nu je ogen dicht.” zegt de stem in de koptelefoon.
    “Word bewust van hoe je staat. Heb je het koud of warm? Voel je je bekeken?
    “geen zorgen ik ben bij je.” zegt een klein meisje.
    Vrouw: “Doe je ogen nu open. Kijk om je heen. Wie staat er naast je en voor je. Zijn zij te vertrouwen?”
    “Doe je ogen dicht. Strek je arm naar rechts. Pak het vast.”

    Stem klein meisje:
    “Ik vind het fijn om je hand vast te houden. Wij samen alleen op de wereld”
    “Waarom kijk je me niet aan? Ik vind het fijn om je aan te kijken, dan heb ik het idee dat je bij me bent.”
    “KIJK ME AAN ALS IK TEGEN JE PRAAT?! Waarom ben je zo gemeen?”
    De stemt begint te snikken. Meisje: “Is er dan niemand die van me houd?”

    Vrouw: Doe je ogen open en kijk om je heen.

    Bezoeker ziet het gezicht van een meisje door project mapping op het gezicht van de mensen in de kring hem/haar.

    De gezichten worden allemaal boos en kijken de bezoeker aan.
    Stem meisje: “Ga WEG! Laat me met rust. Je hebt me pijn gedaan. Ga weg!”
    Het stem van het meisje begint ongecontroleerd te lachen. “GA!”

    Like

Leave a comment